NIEUWS

14 nov 2020
Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/171/278035/webspace/httpdocs/pieterknabben.nl-wordpress/wp-includes/media.php on line 781

De Herinneringstheorie

DE HERINNERINGSTHEORIE
Amsterdam, 11-11 2020
Auteur: Pieter Knabben.
Wat is de herinneringstheorie? Ik heb mij door de jaren heen verdiept in de filosofie en de elementaire levenswijsheden die wij allen in ons meedragen. Het is de rugzak met levenservaring, het fundament voor de toekomst die wij niet zelf kunnen voorspellen.

Kennis, ervaring, discipline en de herinnering aan alles wat wij in ons leven tot op dit moment hebben meegemaakt zijn niet weg te cijferen.
De herinneringstheorie komt voort uit de filosofie, het theoretische discipline dat zoekt naar antwoorden op fundamentele vraagstukken rondom kennis, het bestaan, waarheid, schoonheid, liefde en taal.
Filosofie draait om het voeren van debatten die ervoor zorgen dat de mens nadenkt en bovenal allerlei soorten vragen stelt om met rationele argumenten tot de waarheid te komen.
De herinneringstheorie is een van de theorieƫn die voortkomen uit filosofie als een methode om kennis te begrijpen; de kennis die de mens overal ter wereld eeuwenlang heeft geprobeerd te ontwikkelen, scheppen en innoveren, omdat kennis uiteindelijk een machtsmiddel is dat zich in veel gevallen kan ontwikkelen en systematiseren om goed of kwaad te doen.
Een voorbeeld van kennis als ontwikkeling in de 21ste eeuw is de technologische vooruitgang die gecreĆ«erd en geĆÆmplementeerd is om de kwaliteit van leven te verbeteren op het gebied van gezondheid, werk en onderwijs.
Deze kennis heeft echter ook geleid tot machtsstrijden, oorlogen en biotechnische creaties zoals kernbommen, wapens en andere zaken die specifiek worden gebruikt om op een negatieve manier macht over de mensheid uit te oefenen.
(Wellicht is het Covid-19 virus een goed voorbeeld van biologische oorlogsvoering om de mensheid onder controle te krijgen en de houden.)
Hiermee heeft de mens eeuwenlang een persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt, waarbij hij zijn kennis op de proef moest stellen en niet gehinderd werd in het gebruik ervan om vooruit te komen.
Vanuit het oogpunt van leiderschap zijn mensen niet beperkt in het beheren van kennis en het leren ervan door middel van lesgeven.
Daarin is de rol van de leider, leraar, meester of gids essentieel voor kennis, omdat volgens mij iedereen aangeboren kennis heeft, maar we iemand nodig hebben om ons te kunnen herinneren wat we diep van binnen al weten.
Met de juiste vragen en begeleiding is het mogelijk om de gewenste maximale ontwikkeling in kennis te bereiken.
Kennis wordt niet ontdekt, maar waargenomen, iedereen voelt als hij voor de eerste keer met een onbekende persoon in contact komt snel genoeg of deze persoon kennis en ervaring heeft opgedaan in zijn leven.

plato and socrates

admin

Jarenlang heb ik de "schijn" tegen gehad. Op internet werd mijn imago ernstig geschaad door personen met een dubbele agenda en een slecht geweten. Ik start nu met spectaculaire ONTHULLINGEN die ik niet eerder heb gedaan. Jaren lang heb ik mijn mond gehouden en lijdzaam moeten aanzien hoe ik werd beschimpt, gekleineerd en geschoffeerd. De schijn tegen is een serie publicaties over alle situatie waarmee ij de laatset twee decennia mee te maken heb gehad. Ik neem niet langer een blad voor de mond, ik stap uit mijn eigen schaduw. Nu ben ik aan zet, en komt de waarheid aan het licht. Ik werk aan mijn INTERNET rehabilitatie, de wereld wij schandpaal waar ik en vele anderen met mij de dupe zijn van roddel en achterklap, laster, smaad en smaad schrift. Ik wens u allen veel lees plezier.

Geef een reactie

Call Now ButtonBel me direct